29 Aralık 2018 sınavı sonrası tavsiyeler:

Arkadaşlar bir kardeşiniz olarak benim de sizlere bazı altın tavsiyelerim var:

1– Arkadaşlar kaybettik diye umut kaybetmek yok. Bugün yada yarın elinde sonunda Allah’ın izniyle hakim olacaksınız inşAllah. Umut bir kuştur elinizde tutmazsanız uçar gider. Umudunuzu sakın elinizden bırakmayın ki elinde sonunda birgün elbette kazanan siz olacaksınız.

2– Bu sınav size şu kadarını söyleyeyim kesinlikle çalışan ve çalışmayanı ayırt edebilecek bir sınav değildi. Kazanları tebrik ederim ama kaybedenler asla biz başarısızız demesinler inanın bu sınav geçmiş tüm yılların sınavlarınından daha ilginç ve beklenmedik bir sınavdı. Siz aylarca çok çalıştınız ben kefilim.

3– Allah nasip ederse bu sene bir daha sınav olacağı çok ama çok konuşuluyor. Hatta şimdiden yeniden başlayan arkadaşlarım olmuş. Sizde elinizden geldiğince çalışmaya başlayın. Hem bir zararınız olmaz çünkü hem Kpss hukuk hemde birçok kurum sınavı aynı derslerden soru geliyor. Siz hakimlik hedefi ile çalışırken onlara da otomatik çalışmış olursunuz.

4– Nasıl çalışalım sorusu belki en önemli soru.
Arkadaşlar tek başına kanunla olmaz. Kanunlar çok fazla sistematik hazırlanmamıştır. Kuru kuruya gece gündüz ezber yapmanız kafa karşılıklığına sebep olur ki bunu birçok arkadaşım dedi. Kanunların sistematiğini filan öğrenemeniz için dikkat edin Kitap demiyorum kısa- uzun da olsa bir not gerekir. Örnek mi istersiniz sadece kanuna çalışan biri ceza hukukunda kast-taksir-bilincli taksir- muhtemel kesintisiz suç gibi hususları yapamaz. Elinizde az da olsa kısa bir not olsun ki mantığı oturtun.
Bu not dediğim illaki dershane notu değil. İnternette bir sürü not olan site var.

5– Arkadaşlar bu süreçte kanun, mevzuat, özet tekrarları bittikten sonra hemen bir güzel çözümlü soru bankası alın. Bunu mutlaka alın ki size inanın çok faydası olur çünkü hukuk teori olduğu kadar uygulama da çok önemlidir. Soru üzerinde öğrendiklerinizi görmeniz lazım.

6– Herşey bitti, sınava bir ay filan kaldı deneme alın ama asla denemelerdeki netler sebebi ile üzülmeyin zira kendimden biliyorum hiçbir deneme sınav ayarında değil.

7– EN ÖNEMLİSİ, SİZLERİ TANIDIK, HAYALLERİNİZE ŞAHİT OLDUK. PES ETMEK YOK..
BEN HEP DİYORUM..
HEP BERABER KAZANACAZ VE HEP BERABER MUTLU OLACAZ İNŞALLAH..
SİZLERİN BU MESLEĞE LAYIK OLDUĞUNUZA BEN KEFİLİM..
EĞER KEFALETİMİ KABUL EDEN VARSA ÖNCE GARİBANA SES MAZLUMA NEFES OLMAK İÇİN, SONRA KENDİ HAYALİ, SONRA AİLESİ İÇİN SONRA DA VARSA BİRAZ BENİM HATRIM İÇİN ÇALIŞSIN 😊

DEVAM ARKADAŞLAR DEVAMMMMMMN..

GÜZEL GÜNLER YAKINDIR..

BİZE DÜŞEN SABIRDIR…

Yayınlayan

Editör

Bu dünyadaki tek gayemiz garibana ses, mazluma nefes olmak....

“29 Aralık 2018 sınavı sonrası tavsiyeler:” için 8 yorum

  1. Elinize, emeğinize sağlık teşekkürler.
    Mülakat tecrübenizi ve inşallah sonrasında da meslek tecrübenizi aktarmaya devam edersiniz. Başarılar dilerim.

    Liked by 1 kişi

  2. Merhaba sınava çalışırken hangi ders sıralamasını izlediniz acaba ben bu konuda hep tereddüt yaşıyorum. Bana bu konuda yardımcı olur musunuz?

    Liked by 1 kişi

    1. Hocam şu şekilde yardımcı olayım. Eğer hiç temeliniz yoksa hukuka yeni başlamış biri gibi Hukuk fakültesinde de aynı sıra izlenir. En temel dersler medeni hukuk ve anayasadır. Bu ikisini önce çok iyi öğrenin. Daha sonra borçlar, idare ve cezadan devam edersiniz. En sona ticaret, icra, vergi gibi dersleri bırakırsanız konuları daha rahat anlarsınız hocam. Ama eğer temeliniz varsa size tavsiyem önce özel hukuk derslerini bitirin sonra kamu hukuku derslerini bitirin çünkü özel hukuk daha çok akılda kalıcı, buna karşılık kamu hukuku özellikle anayasa ve idare hemen unutulabilecek husus dolu. Şahsen benim temelim olduğu için ben önce özel hukukları bitirdim sonra kamu hukukuna başladım. Çok şükür yine olsa yine öyle yaparım.

      Beğen

  3. Kardeşim seni geçen yıldan beri takip ediyorum. Bir forum sayfasında tanıdım seni. Rabbim mesleğinde başarılı olmanı nasip etsin inşallah. Bu kardeşine de dua edersen sevinirim. Allah’a emanet ol inşallah.

    Liked by 1 kişi

Yorum bırakın